Blogger Templates

Wednesday, January 27, 2010

C.I.N.T.A...L.O.V.E

WHAT???

Cinta???..bila huruf2 C, I ,N, T, dan A digabungkan dalam satu ejaan, ia akan disebut sebagai “cinta”. Tapi, ape sebenarnye “cinta”. Ramai orang sebut pasal “cinta”...”cinta”...”cinta” dan “cinta”.... Tapi, sejauh manakah kita mengenal “cinta”?. Setiap orang mempunyai definisi cinta yang tersndiri. Dan bagi saye inilah kisah cintaku..huhu

Setiap makhluk yang bergelar manusia pasti ingin rasa mencintai dan dicintai. Orang yang tak ade rasa cinta digelar sebagai “kurang normal” sebab rasa sayang dan cinta itu adalah fitrah kita sebagai manusia. Cinta seringkali pergi bila kita mencari, tapi dibiarkan pergi bila ia menghampiri. Dalam hidup ini mungkin kita boleh bercinta banyak kali, bertemu dan berpisah, namun di satu saat dan tempat, kita akan berhenti..melihat dan jatuh hati untuk kesekian kalinya..sekali dalam hidup..cinta abadi akan menjelma...cinta juga tidak perlukan sebarang alasan.. jika kita mencintai seseorang..sebenarnya kita tidak punyai sebarang alasan kerana hanya hati dan perasaan je yang tahu kenapa timbulnya rasa cinta tu..

Namun, dalam bercinta ego harus diketepikan..tiada salahnya melepaskan orang yang kita cinta yang kita tahu dia bukan milik kita..kerana jodoh telah ditetapkan..harapan yang tidak kesampaian bukan bermakna tidak ada lagi harapan..jangan ditutup pintu hati untuk yang baru, mungkin yang baru itu akan lebih baik..orang kate cinta itu buta. Sebab bila kita mencintai seseorang, kita mencintaiya dengan kekurangannye..betul ke?..mungkin betul. Dan mungkin tidak. Bagi saya ada betulnya sebab dari pengalaman saya kalau kita cinta seseorang, kita akan terima segala kekurangannya dan apa adanya.

Dan bagi sesiapa yang mengharap..kenapa harus mengambil masa yang lama untuk luahkan?. Sebab takut? Atau risau dimalukan..owh..tak!!!..utamakan hati, dan pentingkan diri sendiri. Kalau kita cintakan seseorang, luahkan..diterima atau tak, itu kemudian citer...yang penting hati kita sudah tahu jawapannya..kalau tak, banyak masa yang dah kita siakan, sebab selagi tidak diluahkan selagi itulah kita membuang masa menduga perasaannya...tak gitu???
dan sesiapa yang kecewa..kenapa harus berlaku..jangan mengharap pada yang tak sudi, sebab ia akan menghancurkan hati dan perasaan..terimalah hakikat bahawa masih ada yang sayang.. huhu..jodoh pertemuan di tangan Tuhan..


begitulah serbe sedikit tentang cinta..tapi cinta yang paling hakiki adalah cinta dari Allah..pintalah dan berharaplah hanya kepadaNya..semoga kita menemui cinta dari insan yang yang benar-benar mencintai Tuhannya...amin...






0 comments: