Blogger Templates

Wednesday, January 27, 2010

naluriku..


Angin...
Kau bawakan rinduku ini.. Kau hapuskanlah ia..
daripada merindui sidia.. yg tak mungkin menjadi milikku
Kau buangkan keresahan ini.. hilangkan ingatan ku terhadap dirinya..
Kerana aku sudah tidak mampu lagi utk menanggung bebanan ini

Hujan...
Kauhilangkanlah jejak-jejak dirinya..
Mengalir bersama-sama denganairmu yg menitisdi tanah ini
Turunlah engkau sewaktu aku menangis..
Kerana aku tidak mahu org tahu.. aku sedang menangis kerana kehilangannya
Biarlahtitisanmu dan air matakuturunseiringmembasahi bumi ini..

Ombak...
Kau hilangkanlah jeritan suaraku..
Yang menjerit memanggil-manggil namanya..
Biarkan deruanmu mengatasi suara hatiku..
Bila aku sudah terlalu goyah utk bertahan lagi
Apabila kekuatan aku sudah hampir musnah...
Apabila aku hampir menyembah bumi...

Tuhan...
Tenangkanlah jiwa dan perasaanku...
Jika ini ketentuanmu.. apakah dayaku..
Aku cuma insan yg begitu kerdil disimu..
Terpaksa menahan dugaan yg Kau berikan
Kuatkanlah imanku.. Kuatkanlah jiwaku
Cuma pintaku... .
Bukakanlah pintu hatinya... . jika dia untukku..
Dan tutupkanlah hatiku jika dia bukan utkku..
Kerana aku sudak tidak mampu mengawal segalanya..
Padamu kini aku berserah... ...

0 comments: